diumenge, 18 d’octubre del 2009

UN FRAGMENT FORÇA ACLARIDOR

“Les NTIC com a pretext, justificació i oportunitat d’innovació pedagògica a l’escola.


Innovar, educativament parlant, no vol dir només introduir ordinadors, portàtils, PDA o bé pissarres digitals a l’aula. Les NTIC per si soles no són generadores de canvi. Són el pretext i l’excusa per al canvi, però no són “el canvi” per si mateixes . I aquest punt és important tenir-ho en compte si el que volem és realment ser generadors d’innovació a l’escola. (...) Innovar amb suport NTIC, suposa fer un primer diagnòstic de necessitats, escoltar sobretot els mestres i l’alumnat i posar el màxim de facilitats possibles (tecnològiques i pedagògiques) per tal que el seu ús i la seva introducció a l’aula sigui tan serena, discreta i invisible com es pugui.”

Riera, Jordi ; Roca, Enric: (2007) Reflexions sobre l’educació en una societat responsable. Col•lecció Antines. Valls Editorial Cossetània

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada