diumenge, 8 de novembre del 2009

Revisió del qüestionari de l’avaluació de coneixements previs.

Qüestions de desenvolupament breu


1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.


No, perquè no tothom te accés als avenços que es produeixen i, per tant, penso que si no pot ser universal no hi ha prou progrés. El que si crec és que el progrés marca el ritme de vida que portem.


Ara segueixo pensant el mateix.


2. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?


No. Darrerament m’he adonat que en tot progrés hi ha uns interessos econòmics que fan que no sigui neutral. Les grans empreses, indústries, etc. Són les que mouen el progrés cap a on els interessa econòmicament.


Penso més o menys el mateix, no ha canviat l’esència, però podria argumentar la resposta una mica diferent. Actualment penso que independentment de com vulguin o puguin fonamentar científicament les diferents tecnologies, no s’aconsegueix la neutralitat, ja que cadascuna es marca un determinats objectius i finalitats cap els seus propis interessos que fa gairebé impossible aquesta neutralitat que es busca.


3. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.


No penso que sigui requisit indispensable actualment, però estic plenament d’acord que la societat avança cap a aquesta afirmació i que ben aviat estarem tots plenament d’acord.


Actualment li dono molta importància a les TIC, i ara més que des de que vaig començar. És molt important usar les TIC correctament per a no desvirtuar les seves funcions.


4. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?


Doncs l’interès per saber i conèixer més, i anar més enllà en tots els àmbits científics.


Continuo pensant el mateix.


5. Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa.


La Tecnologia Educativa s’encarrega de donar suport al sistema educatiu amb mitjans tecnològics .


L’objecte d’estudi és l’aplicació didàctica de la tecnologia adaptada al mon educatiu.


Continuo pensant el mateix.


6. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement


Transmissió de coneixement: quan el/la mestre/a explica un tema oralment als seus alumnes.


Construcció de coneixement: quan a partir d’un tema cerquen informació a diversos mitjans.


Penso que son uns bons exemples.


7. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".


Estic força d’acord ja que si contextualitzem les nostres explicacions aquestes es poden entendre millor tenint en compte els aprenentatges previs i les vivències de cadascú.


Continuo pensant el mateix.


8. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?


Si, l’he adaptat al que necessito actualment. Potser el que millor em va és redireccionar els missatges al meu correu personal, sobretot per a les èpoques que no hi ha classes. Però en època de feina de la UOC tinc obert el correu personal i si m’arriba un missatge m’és més ràpid de veure’l.


No he canviat res més ja que amb tanta feina m’ha estat impossible fer més pràctiques de les necessàries. M’agradaria poder canviar la font del text de la meva signatura però no he sabut com fer-ho. Quan disposi de més temps buscaré la manera de poder-ho canviar.




1 comentari:

  1. Hola Maribel,
    a la primera pregunta ens dius els coneixements cièntifics no van lligats amb l'evolució , perquè no tothom té accés als avenços. Mo creus que va tot lligat que realment si tiguessin més coneixements científics segurament hi tindríen accés?

    ResponElimina